Genel İslam Sanatları Tarihi Soruları (Deneme Amaçlı) 2024.11.10 Oluşturan: Ümit Kaygısız 10 Kas VİZE SORU BANKASI: İslam Sanatları Tarihi Sınavı ÇİFT SEÇENEKLİ CEVAPLARIMIZ OLABİLİR!Çok şıklı tercih yapmanız gerekebilir. Hazırsak başlayalım.Bismillahirrahmanirrahim 1 / 184 Kırlarda, yollarda, üstü ve yanları açık olan namaz kılma yerlerine ne ad verilir? Cuma camisi Namazgâh Selâtin camisi Mescid Medrese 2 / 184 Aşağıdakilerden hangisi XIX.yy.dan sonra Hassa Mimarlar Ocağına isim olmuştur? Belediye Su Yolculuğu Mimarbaşılık ve Şehreminlik Şâkirdlik Nazırlık 3 / 184 Aşağıdakilerden hangisi Osmanlı mimarisinde yapılan krokilere verilen addır? Kârnâme Proje Menâzır Tersim Makta 4 / 184 Aşağıdakilerden hangisi şehirlerarasındaki külliyelere verilen addır? Kervansaray Bedesten Menzil Külliyesi Manzûme Dârülhadis 5 / 184 Osmanlı inşaat işlerinin yürütüldüğü kuruluş aşağıdakilerden hangisidir? Mimar Esnafı Hassa mimar başısı Su yolu nazırı Hassa Mimarlar Ocağı Ehl-i hiref 6 / 184 Osmanlı eğitim ve öğretiminde hadis okutulan müessese aşağıdakilerden hangisidir? Sıbyan Mektebi Dârülhadis Dâruttıb Dergâh Zâviye 7 / 184 Osmanlı mimarisinde en büyük eserler hangi dönemde görülür ? Ampir Dönemi Millî Mimarlık Dönemi Sinan Sonrası Klasik Dönem Mimar Sinan Dönemi Barok Dönemi 8 / 184 Aşağıdakilerden hangisi Osmanlı mimarisinin klasik döneme ait özelliklerinden biri değildir? Işık ve renk arasındaki dengeyi gözetmeyerek kasvetli bir atmosfer oluşturmak Bir düzlemden veya bir objeden diğerine geçişte silme ve mukarnas gibi geçiş elemanı kullanmak Süslemeyi yerine göre kullanmak, aşırıya kaçmamak Malzemeyi yerli yerince ekonomik olarak kullanmak Araziyi kıbleye göre en uygun şekilde kullanmak 9 / 184 Osmanlı mimarlığında şehir külliyelerinin merkezinde bulunan yapı aşağıdakilerden hangisidir? Bedesten Câmi Medrese Han Çarşı Tabhane Kervansaray 10 / 184 Üstü açık, daha çok bir çeşme başında, yolcuların gelip geçerken namaz kılmaları için ayrılan yüksekçe bir yer olan ibadethane aşağıdakilerden hangisidir? Namazgâh Selâtin Câmisi Köprübaşı Mescid Medrese 11 / 184 Aşağıdakilerden hangisi “çini” teriminin karşılığıdır? Kâşi Malakâri Kalemkâr Süsleme Kalem işi 12 / 184 Osmanlı mimarisinde barok döneminin en önemli eseri aşağıdakilerden hangisidir? Lâleli Külliyesi İstanbul Ayazma Camisi Hırka-i Şerif Camisi İstanbul Nuruosmaniye Külliyesi İstanbul Fatih Camisi 13 / 184 Aşağıdaki özelliklerden hangisi Osmanlı mimarisinin özellikleri arasına girebilir? Yükseklik Genişlik Sadelik Büyüklük Ferahlık 14 / 184 Aşağıdakilerden hangisi Osmanlı mimari tarihi içinde Bursa ve Edirne dönemidir? 1588-1700 1299-1447 1890-1930 1447-1538 1538-1588 15 / 184 Osmanlı mimarlarının yaptığı plan veya krokilere ne ad verilir? Tersim Mimarbaşı defteri Risale-yi mimariye Mimar risalesi Menâzır (Menazır) Mimar resmi Mimar kârnâmesi 16 / 184 Osmanlı şehirlerinin merkezinde esas olarak hangi tesis vardır? Medrese Kervansaray Çarşı Hamam Külliye 17 / 184 I. Araziyi kullanmakII. SadelikIII. Anıtsal ve çok süslemeli taç kapıIV. Işık ve renkV. Proporsiyon-tenasüpVI. Mukarnas ve silmelerYukarıdakilerden hangisi/hangileri Osmanlı Klasik Dönem Mimarisi’nin özellikleri arasında yer almaz? IV ve V Yalnız II Yalnız VI Yalnız III I ve II 18 / 184 Osmanlı mimarisinde sıva üzerine boya ile yapılan süslemelere ne ad verilir? Kalem işi Revzen Malakâri Mozaik Kâşî 19 / 184 Osmanlı mimari ekolünde, merkezinde cami olan birbirine bağlı yapılar topluluğuna ne ad verilir? (Osmanlı mimari ekolü içinde merkezinde cami olan kuruluşa ne ad verilir?) Muvakkıthane Kervansaray Bedesten Medrese Külliye 20 / 184 Aşağıdakilerden hangisi Osmanlı eğitim sisteminde tıp eğitimi vermiştir? Dârüttıb Sıbyan mektebi Dârülhadis Selsebil Dârülkurra 21 / 184 Yakup Şah b. Sultan Şah, aşağıdaki eserlerden hangisinin mimarıdır? İstanbul Sultan Ahmed Camisi İstanbul II. Bayezid Camisi Şam Süleymaniye Camisi İstanbul Eminönü Yeni Cami İstanbul Kılıç Ali Paşa Camisi 22 / 184 İstanbul Sultanahmet Câmi'nin mimarı aşağıdakilerden hangisidir? Dalğıç Ahmed Ağa Mimar Acem Ali Mimar Sinan Sedefkâr Mehmet Ağa Mimar Kasım Ağa 23 / 184 Osmanlı çarşılarında kıymetli eşyaların alınıp satıldığı yere ne ad verilir? Tabhane Arasta Matbah Kervansaray Bedesten 24 / 184 Aşağıdakilerden hangisi külliyelerdeki misafir ağırlama yeridir? Dârülhadis Darüzziyafe Tabhane İmaret / İmârethane Zâviye Bîmarhane Dârüttıp Muvakkıthane 25 / 184 Osmanlı mimarisinde ulucami tipi daha çok hangi dönemde görülür? Barok Dönemi Millî Mimarlık Dönemi Ampir Dönemi Sinan Öncesi Klasik Dönem Bursa ve Edirne Dönemi 26 / 184 Osmanlı şehirlerinde şehrin alışveriş merkezini teşkil eden yapılardan biri olan, kıymetli malların saklandığı ve satıldığı kârgir muhkem yapılara ne ad verilir? Dükkân Arasta Çarşı Bedesten Sûk 27 / 184 Osmanlı mimarisinde büyük külliyeler hangi dönemde görülmektedir? Sinan Öncesi Klasik Dönem Yabancı Etkiler Dönemi Bursa ve Edirne Dönemi Millî Mimarlık Dönemi Sinan Sonrası Klasik Dönem 28 / 184 Osmanlı mimarisinde misâfirhânelere ne ad verilir? Zâviye Okuma odası Tabhâne Son cemaat yeri Dârüzziyâfe 29 / 184 Külliyelerde misafirhane olan yapı aşağıdakilerden hangisidir? Zâviye İmaret Tabhane Muvakkıthane Darüzziyafe 30 / 184 Osmanlı mimarisinin klasik cami tipinin kurallarının belirlendiği cami aşağıdakilerden hangisidir? Bursa Ulu Cami Edirne Üç Şerefeli Camii İstanbul Sultanahmet Camii İstanbul Süleymaniye Camii Edirne Selimiye Camii 31 / 184 Aşağıdakilerden hangisi Osmanlı mimarlık teşkilâtında bulunan en yüksek makamdır?2 ŞIK SEÇ Kale Mimarı Hassa Mimarbaşısı Köprü Mimarı Sermimaran-ı Hâssa Üstad Su Yolu Nazırı 32 / 184 Türk-İslam mimarisinde kullanılan, pişmiş killi topraktan yapılmış levha halindeki sırlı duvar kaplama malzemelerine ne ad verilir? Revzen Keramik Malakârî Fresk Çini/Kâşî 33 / 184 Aşağıdakilerden hangisi Osmanlı mimarisinin klasik dönemi özelliklerinin belirleyicisidir? Açıklık Sağlamlık Genişlik Sadelik Büyüklük 34 / 184 Osmanlı mimarisinde şehir külliyelerinin dışındakilere ne ad verilir? Menzil külliyesi Bedesten Darüşşifa Kervansaray İmaret 35 / 184 Ulucami tipinin genel karakteri aşağıdakilerden hangisidir? Merkezi kubbeli Çift kubbeli Şadırvanlı Tabhaneli Çok kubbeli 36 / 184 Osmanlı eğitim sisteminde ilkokul seviyesindeki eğitim kurumu aşağıdakilerden hangisidir? Bimarhane Sıbyan Mektebi Medrese Darüttıb Darülhadis 37 / 184 Osmanlı şehirlerinde ve kasabalarında merkezinde cami olan yapılar topluluğuna ne ad verilir? Bedesten Medrese Türbe İmaret Külliye 38 / 184 Aşağıdakilerden hangisi mala ile yapılan işlere verilen addır? Kâşi Malakâri Kalem işi Alçı işi Murakka 39 / 184 Kubbetü’s-sahre’nin İslâm mimarisi içindeki yeri ve önemi nedir? Dışında XVI. yüzyıl çinileri bulunması 691 yılında Kudüs’te ikinci bir hac yeri olarak yaptırılması Kutsal Kaya’yı örtmek için yaptırılması İçinde zengin mozaik bezeme olması Mimari planı ve biçimiyle asırlarca İslam dünyasında uygulanması 40 / 184 Selçuklu kervansaraylarının en tanınmış olanı aşağıdakilerden hangisidir? Ribat-ı Mâh’î Kubbetü’s-Süleybiye Ribat-ı Melik Ribat-ı Şerif Daye Hatun Kervansarayı 41 / 184 Erken İslam mimarisinde (İslâm Mimarisi’nde) ilk camilere örnek olan yapı aşağıdakilerden hangisidir? Samerra Camii Kurtuba Camii Elhamra Camii Mescid-i Nebî Nayin Camii 42 / 184 Karahanlı, Gazneli ve Büyük Selçuklu camilerinde sıklıkla tercih edilen plan tipi aşağıdakilerden hangisidir? Çok kubbeli Tek kubbeli Mihraba dik gelişen Enine gelişen mihrap önü kubbeli Ordugâh 43 / 184 Aşağıdakilerden hangisi Artuklu mimarisine ait eserlerden biri değildir? Sultan Hasan Medrese ve Külliye Şehidiye Medresesi Sultan Kasım Medresesi Sultan İsa Medresesi Mesudiye Medresesi 44 / 184 Konya’daki tek kubbeli Selçuklu mescidlerinin hazırlık mekânlarının hangi özelliklerinden ağırlıklı olarak söz edebiliriz? Çini mozaik bezemeleri Karahanlı mimarisinin etkilerinin gözlenmesi Son cemaat yeri öncüleri olmaları Kubbe üstünde külah bulunması Kesme taş işçilikleri 45 / 184 Çoğu, Emeviler döneminde inşa edilen ilk camiler hangi tiptedir? Enine planlı camiler Namazgâhlar Ordugâh camiler Tek kubbeli camiler Küçük mescitler 46 / 184 Aşağıdakilerden hangisi Selçuklu mimarisinin İran'daki en önemli yapılarından biridir? Mugak Attari Camii Talhatan Baba Camii Namazgah Camii Hazar Camii Zevvare Cuma Camii 47 / 184 Aşağıdakilerden hangisi Büyük Selçukluların Türk-İslam mimarisine kazandırdığı nitelikleri bünyesinde toplayan İran'ın en önemli camilerinden biridir? Baybars Cami Kurtuba Ulu Cami İsfahan Mescid-i Cuma Divriği Ulu Cami Zevvare Cuma Cami 48 / 184 Büyük Selçuklu devrinde başladığı kabul edilen medrese mimarisinin, Anadolu’daki en erken açık avlulu örneği aşağıdakilerden hangisidir? Mesudiye Medresesi Diyarbakır Zinciriye Medresesi Mardin Zinciriye Medresesi Şehidiye Medresesi Mardin Hatuniye Medresesi 49 / 184 Tolunoğlu Camii’nin Mısır bölgesine getirdiği yeni mimari anlayış aşağıdakilerden hangisidir? Mihrap Minare Tuğla ve sivri kemer Geniş avlu Çok dayanaklı örtü 50 / 184 Malatya Ulucamii hangi Anadolu Selçuklu sultanı tarafından yaptırılmıştır? I. Gıyaseddin Keyhusrev I. İzzettin Keykavus Alâeddin Keykubat II. Kılıçarslan Sultan Mesud 51 / 184 Aşağıdakilerden hangisi Kubbetü’ssahre’nin yapımında temel olmuştur? Kubbeli yapı isteği Sekizgen planlı mimari Miraç Mozaik süsleme Anıtsal yapı inşa etmek 52 / 184 Erken İslâm Mimarisi’nde ilk türbe yapısı aşağıdakilerden hangisidir? (Erken İslâm mimarisinin ilk türbesi?) Kubbetü’s-suleybiyye Gür Emir Türbesi Ayşe Bibi Türbesi Buhara türbeleri Fustat türbeleri 53 / 184 Aşağıdakilerden hangisi Mısır'da Türk Memlükleri'ne ait bir yapıdır? Hangirt Medresesi Nâsıriyye Medresesi Gevher Şah Camii Medresesi Uluğ Bey Medresesi Rey Medresesi 54 / 184 Mihrap önünde kubbeli cami planıyla merkezi planlı camii formunun ilk örnekleri olan Karahanlı Devri eserleri aşağıdakilerden hangisinde birlikte ve doğru olarak verilmiştir? Hazar Camii – Namazgah Camii Tolunoğlu Camii – el Ezher Camii Tolunoğlu Camii – Attari Camii Hazar Camii – Talhatan Baba Camii el Ezher Camii – Talhatan Baba Camii 55 / 184 Aşağıdakilerden hangisi Karahanlı dönemi eserlerinden biri değildir? Arap Ata Türbesi İsfahan Mescid-i Cuma Ayşe Bibi Türbesi Talhatan Baba Camii Hazar Camii 56 / 184 661 yılında halifeliği alan ve ilk cami örnekleri arasında yer alan ordugah camileri inşa eden İslam devleti aşağıdakilerden hangisidir? Emeviler Dört Halife Dönemi Abbasiler Timurlular Safeviler 57 / 184 Özbekistan’daki en eski Karahanlı eseri aşağıdakilerden hangisidir? Arap Ata Türbesi Ribat-ı Mahi Leşkeri-i Bazar Ulu Camii Leşker-i Bazar Sarayı Arus-i Felek Camii 58 / 184 Karahanlı mimarisinde merkezî planlı cami denemesi örneği aşağıdakilerden hangisidir? Talhatan Baba Camii Nâyin Camii Mugak Attari Camii Hazar Camii Buhara Camii 59 / 184 Aşağıdaki camilerden hangisi bütün kuzey Afrika’da cami modeli olarak esas alınmış, dini mimaride ve camilerde çeşitli şekillerde bu şema ve form uygulanmıştır? Fustat Tolunoğlu Ahmet Camii Kayrevan Sidî Ukbe Camii Kurtuba Ulu Camii Şam Emeviyye Camii Kahire el-Ezher Camii 60 / 184 Selçuklu mimarisinin İran’da en önemli camilerinden biri, bütün mimari yenilikleri ve araştırmaları tek bir yapı içinde toplayan ------- Camii’dir. Bu küçük ölçekli cami yüzyıllarca Asya camilerinin planlarına öncülük etmiştir.Yukarıdaki cümlede boş bırakılan yeri aşağıdakilerden hangisi doğru şekilde tamamlar? Gülpayegân Mescid-i Cuma Ardistan Mescid-i Cuma Isfahan Mescid-i Cuma Zevvâre Cuma Kazvin Mescid-i Cuma 61 / 184 İslâm sanatının ilk anıtsal yapısı olarak görülen Kubbetü’s-sahra’nın (Kubbetü’s-sahre’nin) bulunduğu şehir aşağıdakilerden hangisidir? Medine Bağdat Mekke Şam Kudüs 62 / 184 Büyük Selçuklu mimarisinde önceki araştırmaları birleştiren ve ileriki gelişmelere örnek olan cami aşağıdakilerden hangisidir? Barsiyan Mescidi Cuması Kazvin Mescid-i Cuması Gülpâyigân Mescid-i Cuması Ardiston Mescidi Cuması Zevvâre Cuma Camii 63 / 184 Aşağıdakilerden hangisi Selçuklu türbe mimarisine örnektir? Gûr-i Mir Musa Paşa Türbesi Sultan Sencer Türbesi Taç Mahal Kusem b. Abbas Türbesi 64 / 184 Kuzey Afrika ve İspanya ile Mısır’da, İslâm mimarisinin ilk döneminde inşa edilmiş olup, sivil mimaride de o coğrafyayı etkileyen en önemli yapı aşağıdakilerden hangisidir? Elhamra Camii Kubbetü’s-suleybiyye Tlemsen Ulucamii Kurtuba Camii Medinetü’z-Zehra 65 / 184 Aşağıdakilerden hangisi emsalsiz taş işçiliği ve şahane ahşap minberiyle erken devir Anadolu Türk mimari örneği olarak sanat tarihinde oldukça önemli bir yer tutar? Silvan Ulu Cami Divriği Ulucami ve Şifahanesi Niksar Ulu Cami Alaeddin Cami Malatya Ulu Cami 66 / 184 Şam Emeviyye Camii’nin inşası hangi Emevi hükümdarı döneminde tamamlanmıştır? Halife Hişâm b. Abdülmelik Halife Abdülmelik Halife II. Velîd Muaviye Halife I. Velîd 67 / 184 Türk-İslâm mimarisinin Asya’daki ilk merkezi planlı cami denemesi aşağıdakilerden hangisidir? Muğak Attari Camii Kalan Cami Namazgâh Camii Hazar Camii Özkent Mescidi 68 / 184 Erken İslâm mimarisinin ilk türbesi aşağıdakilerden hangisidir? Balaci Hatun Türbesi Ayşe Bibi Türbesi Sultan Sencer Türbesi Gür Emir Türbesi Sâmânoğulları Türbesi 69 / 184 İlk bağımsız Müslüman Türk devletini kuran Tolunoğulları’nın eserler verdiği bölge aşağıdakilerden hangisidir? Mısır İran İspanya Samerra Maveraünnehir 70 / 184 İslâm mimarisinin Kuzey Afrika ve İspanya’yı etkileyen en önemli mimari eseri aşağıdakilerden hangisidir? (Aşağıdakilerden hangisi sadece Kuzey Afrika İslâm mimarisini değil, Avrupa ve Akdeniz mimarisini de etkileyen Batı İslâm sanatının en önemli ürünlerinden biridir?) Hırbetü’l Mefcer Medinetü’z-Zehra Amr Camii Kurtuba Camii Kubbetü’s Suleybiyye (Kubbetü’s-Suleybiye) 71 / 184 Türkiye Selçukluları döneminin Ulu Camileri arasında, Büyük Selçuklu Mimarisi’nin malzeme ve plan etkilerinin görüldüğü en önemli yapı aşağıdakilerden hangisidir? Sivrihisar Ulu Camii Malatya Ulu Camii Niğde Ulu Camii Konya Alaeddin Camii Kayseri Ulu Camii 72 / 184 Sâmerrâ şehri hangi devlet tarafından kurulmuştur? Emeviler Abbasiler Eyyûbîler Memlükler Endülüs Emevi Devleti 73 / 184 Osmanlı kültüründe ortaya çıkan ve günlük hayatta en çok kullanılan yazı aşağıdakilerden hangisidir? Tevki‛ Rik‛a Muhakkak Şikeste Reyhani 74 / 184 Hz. Ebu Bekir zamanında cem edilen Mushaf-ı Şerifin hattatı aşağıdaki isimlerden hangisidir? Halid b. Ebü’l-Heyyac Hz. Ali Kutbe el-Muharrir Abdullah b. Sayid Zeyd b. Sabit 75 / 184 Erken dönemde hicri IV. yüzyıla kadar mushaf yazımında kullanılan yazı türü aşağıdakilerden hangisidir? Verraki Reyhani Tuğra Celi Rik'a Nesih Kûfi 76 / 184 Aşağıdakilerden hangisi aklâm-ı sitte yazılarından biri değildir?(2 ŞIK SEÇ) Rika‘ Sülüs Tevki‘ Muhakkak Müselsel Müsennâ Reyhânî Celî, müselsel, müsenna ve gubârî gibi hat terimleri bir hat çeşidi olmayıp bir cins yazının karakteri ve sıfatıdır. 77 / 184 Osmanlı Türk ta‘lik ekolünün kurucusu aşağıdaki isimlerden hangisidir? Yesârîzâde Mustafa İzzet Sami Efendi Şeyhülislâm Veliyyüddin Efendi Hulûsi Efendi Kâtibzâde Mehmed Refî Efendi 78 / 184 Batılı araştırmacılara göre, İslâm yazılarının oluşum sürecinde Cahiliye devri Arap yazısı, aşağıdaki yazı sistemlerinin hangisinin devamıdır? Hiyeroglif Tibet Çivi Yazısı Nabatî Kabil 79 / 184 ------- hat sanatında sultanlara ait belgelerin yazıldığı hat çeşidine verilen addır.Yukarıdaki cümlede boş bırakılan yeri aşağıdakilerden hangisi doğru şekilde tamamlar? Tevkī’ Çiçekli Kufi Muhakkak Tomar Sülüs 80 / 184 İmad ta’lik üslubunun İstanbul’da tanınması ve yayılmasında öncülük eden hattat aşağıdakilerden hangisidir? Katipzade Refii Şeyhülislam Veliyyüddin Efendi Derviş Abdi-i Mevlevi Yesari Mehmed Esad Ahmed Siyahi 81 / 184 Aşağıdakilerden hangisi kûfi yazısının üsluplarından biri değildir? Çiçekli kûfi Ma’kılî, bennâî ve satrancî kûfi Asr-ı saâdet kûfisi (Mekkî ve Medenî) Himyerî kûfi Câhiliye dönemi kûfisi (cezm) 82 / 184 Osmanlılarda XIX. yüzyılın başlarında geliştirilmiş, divanî karakterde olup daha çok günlük hayatta kullanılan yazı aşağıdakilerden hangisidir? Rik‛a Reyhani Şikeste Muhakkak Tevki‛ 83 / 184 Hz. Muhammed’in (s.a.s) Medine halkına yazı yazmayı öğretmekle görevlendirdiği sahâbî aşağıdakilerden hangisidir? Hz. Muhammed tarafından Medine halkına okuma-yazma, yazı öğretmekle görevlendirilen sahabe aşağıdakilerden hangisidir? İbn Ka’ab Zeyd b. Sabit Ebu Hüreyre Abdullah b. Zübeyr Hz. Ali Ubey b. Kaab Abdullah b. Mesud Abdullah b. Saîd Enes b.Malik 84 / 184 Kanuni Sultan Süleyman devrinde hattın güneşi olarak tanınan ünlü hattat aşağıdakilerden hangisidir? Mustafa Rakım Halid Erzurumi Hasan Çelebi Ahmet Şemseddin Karahisari Derviş Ali 85 / 184 İslam yazılarından simetrik veya aynalı yazı olarak vasıflandırılan yazı aşağıdakilerden hangisidir? Rika Müselsel Müsenna Gubari Celi 86 / 184 Hz. Osman zamanında çoğaltılan mushafların hattı, aşağıdaki hat gruplarından hangisidir? Verraki, neshi Sülüs, sülüseyn Mail kufi, tevki Nesih, reyhani Mekki, medeni 87 / 184 Emeviler döneminde yetişen ve dört çeşit yazı geliştiren ilk büyük yazı ıslahatçısı aşağıdakilerden hangisidir? İshak b.Hammad Yahya b. Ya’mer Halid. b. Ebül Heyyac Nasr b. Asım Kutbe el. Muharrir 88 / 184 Aşağıdakilerden hangisi aklâm-ı sitte yazılarından biri değildir? Sülüs Müselsel Tevki‘ Rika‘ Muhakkak 89 / 184 İslam’ın doğuşunda kullanılan yazı aşağıdakilerden hangisidir? Sülüs-nesih Divanı-Celi Divani Siyakat-Kufi Tevki-Rika Yuvarlak (meşk) - Geometrik, köşeli (cezm) 90 / 184 Aşağıdaki isimlerden hangisi Aklam-ı Sitte’nin kesin klasik ölçülerini ortaya koymuştur? (Aklam-ı Sitteyi kesin klasik ölçüleriyle belirleyen hattat aşağıdaki isimlerden hangisidir?) Şeyh Hamdullah Hafız Osman İshak b. Hammad Ahvel el-Muharrir Yakut el-Musta‛sımi Halil b. Ahmed Ahmet Karahisari Ebu Abdullah el-Hasen İbnü’l-Bevvab 91 / 184 Osmanlı saray teşkilatına bağlı Nakkaşhâne-i Rûm ve Nakkaşhâne-i Acem adlı iki atölye kurarak başına Baba Nakkaş’ı getiren Osmanlı sultanı aşağıdakilerden hangisidir? II. Murat Fatih Sultan Mehmet Yavuz Sultan Selim Yıldırım Bayezid Kanuni Sultan Süleyman 92 / 184 Mevzun ve aslî hatların hangi yazı tarzından geliştiği kabul edilmektedir? Yuvarlak müstedir Cezm Ta‘lik Meşrik kûfîsi Müsenna 93 / 184 Topkapı Sarayı "Bâb-ı Hümâyun" üzerinde yer alan müsenna celî sülüs yazının sanatkârı aşağıdakilerden hangisidir? Yahya Sofi Ahmet Karahisari Abdullah Amasi Ali b. Yahya Sûfî Şeyh Hamdullah 94 / 184 İslâm yazılarında ilk büyük ıslahatı yaparak dört çeşit yazıyı ortaya koyan hattat aşağıdakilerden hangisidir? Ahvel el- Muharrir Kutbe el-Muharrir Yahya b. Ya’mer İshak b. Hammad Halil b. Ahmed 95 / 184 Osmanlı talik ekolünün kurucusu aşağıdakilerden hangisidir? (Osmanlı Türk ta'lik ekolunun kurucusu aşağıdaki isimlerden hangisidir?) Şeyhülislâm Veliyyüddin Efendi Yesarizade Mustafa İzzet Sami Efendi Durmuşzade Ahmet Efendi Hulûsi Efendi Kâtipzade Mehmed Refii Derviş Abdi Mevlevi 96 / 184 Aklâm-ı sitte içinde gelişmesini ilk olarak tamamlayan divanlarda kullanılan yazılar aşağıdakilerin hangisinde doğru olarak verilmiştir? Sülüs - Gübari Tevki - Rika Kufi - Mağribi Muhakkak - Reyhani Talik - Nestalik 97 / 184 Arap yazısındaki harflerin kimliğini farklılaştıran nokta ve kısa sesleri gösteren işaretlerin konmasında ilk ciddi çalışmayı aşağıdakilerden hangisi yapmıştır? Dahhâk Kutbe el-Muharrir İshâk b. Hammâd Ahvel el-Muharrir Ebü’l-Esved ed-Düelî 98 / 184 Geometrik prensiplere dayanan ölçülü yazma sistemini geliştiren hattat aşağıdakilerden hangisidir? Halil b. Ahmed İbnü’l-Bevvab İbn Mukle Ebu Esved ed-Dueli Yakut el-Musta’sımi 99 / 184 İslâm yazılarını güzel yazma ve öğretme hünerine sahip olan sanatkâra ne ad verilir? Kalemkar Nakkaş Kalemkeş Müzehhip Hattat 100 / 184 Genellikle Osmanlı ilmiye sınıfı ve meşihat dairesinin resmi yazısı olarak kullanılan yazı üslubuna ne ad verilir? Siyâkat Celi divani Talik (nesta’lik) Divani Rika 101 / 184 Yazı ile çiçek, hayvan, insan ve eşya şeklinde yapılmış kompozisyonlara ne ad verilir? Celi Resim-yazı Reyhani Muhakkak Müselsel-Aynalı 102 / 184 Aşağıdaki isimlerden hangisi Aklam-ı Sitte’den değildir? Muhakkak Sülüs Nesih Reyhani Ârâmî yazı 103 / 184 İstanbul Süleymaniye ve Edirne Selimiye camilerinin celi sülüs kitabe yazılarının hattatı aşağıdakilerden hangisidir? Hasan Çelebi Şeyh Hamdullah Abdullah Kırımi Karahisari Abdullah Amasi 104 / 184 Aşağıdaki isimlerden hangisi ilk celi hat sanatkârıdır? İbn Mukle İbnu’l - Bevvab Halid b. Ebu’l - Heyyac Kutbe Dahhâk 105 / 184 Aşağıdakilerden hangisi İslam medeniyetinde güzel yazı yazma sanatı anlamındadır? Hamiri Yazı Meşk Hüsn-i Hat Resim Yazı Hiyeroglif 106 / 184 Hat sanatında birbirini takip eden ve aklâm-ı sittenin doğmasında ve gelişmesinde rol oynayan üç üstad aşağıdakilerden hangisinde tam ve doğru olarak verilmiştir? Ahvel el-Muharrir, İbnü’l-Bevvâb, İshak b. Hammâd İbnü’l-Bevvâb, Yâkūt el-Müsta‘sımî, Kutbe İbn Mukle, İbnü’l-Bevvâb, Yâkūt el-Müsta‘sımî İbn Mukle, İbnü’l-Bevvâb, Abdülmü‘min el-Urmevî İbn Mukle, Abdülmü‘min el-Urmevî, Ahvel el-Muharrir 107 / 184 Kanuni Sultan Süleyman devrinde hattın güneşi olarak tanınan ünlü hattat aşağıdakilerden hangisidir? Hasan Çelebi Mustafa Rakım Ahmet Şemseddin Karahisari Halid Erzurumi Derviş Ali 108 / 184 Osmanlı hat ekolünün kurucusu aşağıdakilerden hangisidir? Yahya Sûfî Mustafa Râkım Şeyh Hamdullah Celal Amâsî Mustafa Dede 109 / 184 Osmanlılar’da mimari ve levhalarda celî şekli en çok kullanılan yazı türü hangisidir? Sülüs Tevkī‘ Nesih Reyhânî Rikā‘ 110 / 184 Sanat özelliği olmayan, el emeği ve becerisi ile maddi ihtiyacını karşılayan kişiye ne ad verilir? Artist Sanatkâr Zanaatkâr Hattat Müzehhip 111 / 184 Aşağıdakilerden hangisinde bütün dinlerin ibadet ve ayinlerinde etkili bir şekilde yer alabilecek sanat çeşitleri bir arada verilmiştir? Heykel ve şiir sanatı Tiyatro ve dans sanatı Seramik ve müzik sanatı Şiir ve müzik sanatı Heykel ve müzik sanatı Bütün dinlerin ibadet ve ayinlerinde, askeri ve milli duyguların güçlenmesinde, doğumdan ölüme kadar hayatın bütün safhalarında şiir, müzik ve diğer güzel sanatlar etkili bir biçimde yerini almış, bu alanda eserleriyle bütün dünya insanlarını etkileyen büyük sanatçılar yetişmiştir. Ancak seramik, heykel, tiyatro ve dans gibi güzel sanatlar, insanların hayatlarında yer alırken bütün dini ibadet ve ayinlerinde yer almamıştır. 112 / 184 Osmanlı toplumunda eğitim ve öğretim çağına gelmiş olan gençleri kötü alışkanlıklardan uzaklaştırmak için genelde temel eğitimin yanında hangi tür sanatların eğitimi de verilirdi? Tezkip Kalemişi Resim Malakari Şiir zevk ve bilgisi Temel eğitimin yanında şiir zevk ve bilgisi, mûsiki ve hüsn-i hat gibi sanatların eğitimi de verilirdi. 113 / 184 Allah’ın buyruklarını sanat yoluyla daha etkileyici bir biçimde insanlara ulaştıran peygamber aşağıdakilerden hangisidir? Hz. Nuh Hz. Musa Hz. İsa Hz. Süleyman Hz. Davud 114 / 184 Aşağıdakilerden hangileri Arapça “sana’a” fiilinden türemiş sanat isminin anlamlarındandır?I. El alışkanlığı ile yapılan işII. UstalıkIII. Hünerle yapmakIV. Eser yaratmak I ve II I, II, III II ve III Yalnız I I, II, III, IV 115 / 184 Güzellik ve sanat konularını birlikte ele alan ilme ne ad verilir? Paleografi Felsefe Metafizik Estetik Epigrafi 116 / 184 Güzel sanat ve sanatın mahiyetinden ve muhtelif sanatkârların tekniğinden bahseden ilim aşağıdakilerden hangisidir? Psikoloji Paleografi Estetik Pedagoji Epigrafi 117 / 184 Aşağıdakilerden hangisi sanat kelimesinin günümüzde Arapça karşılığıdır? Art Fen Sanaat Sınaat Zanaat 118 / 184 Sanatın mahiyeti sınıflandırılması ve sanat eserlerindeki güzelliği konu alan ve ilmi metotlarla inceleyen ilim aşağıdakilerden hangisidir? Metafizik Epigrafi Psikoloji Paleografi Estetik 119 / 184 Aşağıdakilerden hangisi sanatın yaradılışında onu besleyen dini kaynak örneklerindendir? Han Kervansaray Darülkurra Katedral Bedesten 120 / 184 Sanat sözcüğünün Almanca'daki karşılığı nedir? Kunst Zanaat Art Sana'a Fen 121 / 184 Aşağıdaki peygamberlerden hangisi sanatın büyüleyici etkisini kullanmıştır? Hz. Dâvûd Hz. İdris Hz. Adem Hz. İbrahim Hz. Musa 122 / 184 Aşağıdakilerden hangisi görsel (plastik) sanatlardan biridir? Şiir Sinema Resim Müzik Edebiyat Dînî mûsikî 123 / 184 Osmanlı kültüründe tasavvuf ahlâkı ile beraber sanat eğitimi yapan dinî kurum aşağıdakilerden hangisidir? Üstatların atölyeleri Nakkaşhane Medreseler Darülkütüp Tekkeler 124 / 184 Aşağıdakilerden hangisi, plastik sanatlardan biri değildir? Seramik Müzik Mimarlık Resim Heykel 125 / 184 Sözlükte el alışkanlığıyla yapılan iş, ustalık, hünerle yapmak, eser yaratmak gibi anlamalara sahip olan kelime aşağıdakilerden hangisidir? Zanaat Meleke Çıraklık Sanat Bilgelik 126 / 184 Aşağıdakilerden hangisi sanat eserlerinin doğuşunda ve üslup kazanmasında önde gelen etken ve kaynaktır? Gelenek Hüner Din Malzeme Kültür 127 / 184 Aşağıdakilerden hangisi Osmanlı sarayında aynı zamanda sanat eğitimi yapılan mekteptir? İdadi Sanayi Nefise İhtisas Mektepleri Enderun Mektebi Rüştiye 128 / 184 Bir sanatı yapmak için gerekli bilgi ve hünere sahip olan kimseye genelde ne ad verilir? (2 ŞIK SEÇ) Bilgin Meleke Bilge Âlim Zanaatkâr Arif Mahir Kemankeş Sanatkâr Kalemkâr Artist Sınaatkâr 129 / 184 Osmanlı kültüründe din ve ahlak eğitiminde sanatın gücünü en üst seviyede kullanan ve büyük sanatkârlar yetiştiren müessese aşağıdakilerden hangisidir? Darulkurra Tekke Daruttalim Darüşşafaka Darulfünûn 130 / 184 Aşağıdakilerden hangisi Osmanlılar döneminde sanat eğitimi yapılan ve sanatkâr yetiştiren kurumlardan biri değildir? Resmi Okullar Hocaların Evleri Tekkeler Enderun Mektebi Tabhaneler 131 / 184 Aşağıdakilerden hangisi plastik (görsel) sanatlardan biri değildir ? (2 SEÇENEK SEÇ) Resim Tezhib (Tezhip) Heykel Minyatür Edebiyat Ebrû Çini Mimari Şiir Hat 132 / 184 İlâhî sözleri sanat yoluyla daha etkileyici bir biçimde insanlara bildirdiği ve gönülleri uyardığı bilinen kişi aşağıdakilerden hangisi olabilir? Âşık Yûnus Şeyh Hamdullah Mevlânâ Celâleddin-i Rûmî Hz. Dâvûd Şeyh Galib 133 / 184 Aşağıdakilerden hangisi plastik sanatlar alanında eser vermiş sanatkârlardan biridir? Dede Efendi Âşık Yûnus Mevlânâ Celâleddin-i Rûmî Mustafa Itrî Mimar Sinan 134 / 184 Aşağıdakilerden hangisi fonetik sanatlar grubuna girer? Minyatür Heykel Müzik Mimari Resim 135 / 184 İnsanların maddî ihtiyaçlarını karşılamak için el emeği ve becerisi ile yapılan ve sanat özelliği olmayan işe ne ad verilir? Nakış Sanat Sanatkâr Artist Zanaat Fen Mimari Fonetik Sanat 136 / 184 Osmanlı kültüründe en üst seviyede sanat eğitimi veren resmi kurum aşağıdakilerden hangisidir? Bab-ı Âli Mektebi Enderun Mektebi Daruttıp Hendese-i Mülkiye Mektebi Darulhuffaz 137 / 184 Aşağıdakilerden hangisi sanat eseri ortaya koyan sanatkarların genellikle kendi kültür çevresinin sanat anlayışına bağlı kalmasının sebebi olabilir? Yabancı toplum ve devlet yöneticilerinin başka çevrelerle sanat bağlamında etkileşim ve iletişimi yasaklaması Sanatkarların yetiştiği toplumun sevinç ve dertlerini, bütün değerlerini nefsinde barındırarak eserler ortaya koyması Toplumdaki yönetici gücün sanatçılar üzerindeki etkisi Toplumun sanatkarlar üstünde baskısı bir politika uygulaması Sanatkarların diğer toplumlarla ilişki kurmak istememesi Sanat eserlerinin yaratıcısı sanatkardır. Sanatkar, yetiştiği toplumun sevinçlerini, dertlerini, yaşayışlarını ve bütün değerlerini nefsinde şiddetle duyan ve yaşayan insanlardır. Bu nedenle toplumun fertleri kendilerini sanatkarlarda bulurlar. Genelde sanatkar da kendi kültür çevresinin sanat anlayışı içinde klasikleşmiş form ve kaideler bağlı kalır. 138 / 184 Aşağıdakilerden hangisinde sanat kelimesinin ilk dönemlerdeki tanımının içine giren sanat dalları bir arada ve doğru olarak verilmiştir? Şiir, resim, heykel Müzik, sahne sanatları, heykel Edebiyat, müzik, şiir Mimarlık, heykel, resim Resim, mimarlık, şiir 139 / 184 Şiir aşağıdaki sanat gruplarından hangisine aittir? Tatbiki sanatlar Geleneksel sanatlar Sahne sanatları Fonetik sanatlar Plastik sanatlar 140 / 184 Verilenlerden hangileri insanların sanattan anlamak ve zevk almak için sahip olması gereken değerlerden değildir? Maddi Güçleri Kültürleri Din Terbiyesi Sanat Terbiyesi 141 / 184 İnsanın sanat eserine hayranlığı nereden kaynaklanır? Şekle sokulan ruh ve fikirden Güzelliğin maddeleşmesinden Fikri zenginleştirmesinden Ruha huzur vermesinden Ruh güzelliğinin yansıtılmasından 142 / 184 Sanatın doğuşunda ve estetik değer kazanmasında öne çıkan en önemli iki etken aşağıdakilerin hangisinde birlikte verilmiştir? Aşk ve meşk Estetik zevk ve inançlar Zekâ ve deha İklim ve coğrafya Alet ve malzeme 143 / 184 Aşağıdakilerden hangisi Osmanlı kültüründe Enderun Mektebi resmi mektepler ve üstatların evleri dışında güzel sanatlar akademisi konumunda sanat eğitimi yapılan yerlerdi? Tekkeler Tarihi sokaklar Medreseler Meydanlar Camiler 144 / 184 Aşağıdakilerden hangisi Osmanlı kültüründe büyük sanatkârlar yetiştirmiş kurumlardan biridir? Rüştiye Enderun Mektebi Sanayi-i nefise Divan İdadi 145 / 184 Aşağıdakilerden hangisi Nakkaşhane’de yapılmaz? Kâğıt mührelemek Kâğıt âharlemek Boya hazırlamak Kumaş boyamak Desen çizmek 146 / 184 Aşağıdakilerden hangisi Osmanlı Devri saray üsluplarından biri değildir? Ali Üsküdari Hacı Ali et-Tebrizi Saz Yolu Kara Memi Baba Nakkaş 147 / 184 Atâ yolu (pesend) üslûbunu bulan müzehhip aşağıdakilerden hangisidir? Tebrizli Velî Can Ali Üs küdâri Hüseyin Hüsnü Efendi Ahmet Atâullah Efendi Şahkulu 148 / 184 Tezhip sanatında “altın içinde altın” manasına gelen, iki renk veya tek renk altının mat ve parlak şekillerinin kullanılarak işlenmesiyle ortaya çıkan klasik tezhip tekniği aşağıdakilerden hangisidir? Zerefşan Zerenderzer Çifttahrir Foyalı halkârî Tarama halkârî 149 / 184 Aşağıdakilerden hangisi mushaf güllerinden biri değildir? Durak Secde Hizib Hamse Aşere 150 / 184 Sazyolu üslûbunun en belirgin özelliği hangisidir? Zemin boyası kullanılması Zengin yaprak ve hatâyî motifleri yanında hayvan motifleri kullanılması Kısa bir dönem uygulanmış olması Rûmî motifinin yer alması Çok renkli olması 151 / 184 Aşağıdakilerden hangisi tezhip çeşitleri içerisinde yer almaz? (2 ŞIK SEÇ) Duraklar Malakârî Zerefşan Halkârî Zerenderzer Çifttahrir 152 / 184 Bir çiçeğin kuş bakışı görüntüsünün üslûplaştırılarak çizilmesiyle ortaya çıkan motif aşağıdakilerden hangisidir? Çintemani Hatâyî Penç Münhanî Goncagül 153 / 184 Destesenk nedir? Kâğıt boyamakta kullanılan âlettir. Fırça yapımında kullanılan taştır. Murakka germekte kullanılan taştır. Hazırlanan boyaları korumak maksadıyla kullanılan bir karışımdır. Boyaları karıştırmak için kullanılan bir taştır. Boya renklerini belirleyen bir malzemedir. Kitap kabı sıkıştırmakta kullanılan âlettir. Üzerinde boya hazırlanan ahşap tabakadır. Boya ezmekte kullanılan taştır. Cisimli boyaları sulu ortamda ezmek için kullanılır. 154 / 184 I. Hacı Ali et-TebriziII. Saz YoluIII. Baba NakkaşIV. Ali ÜsküdariYukarıdakilerden hangileri Osmanlı Devri saray üsluplarındandır? I, II ve III Yanlız I II, III ve IV II ve IV I ve III 155 / 184 Tezhip sanatında iki renk veya tek renk altının mat ve parlak şekillerinin kullanılarak işlenmesiyle ortaya çıkan klasik tezhip tekniğine ne ad verilir? Zahriye Serlevha Çifttahrir Zerenderzer Zerefşan 156 / 184 Aşağıdakilerden hangisi tezyînî Türk motifi değildir? Rûmî Penç Hatâyî Çini Çintemani 157 / 184 Aşağıdakilerden hangisi Nakkaşhane sorumlusuna verilen addır? Başusta Sernakkaş Üstad Saray Yetkilisi Hoca 158 / 184 Aşağıdakilerden hangisi yarı üslûplaştırılmış motiflerden biri değildir? Karanfil Zambak Penç Lâle Bahar ağacı 159 / 184 Aşağıdaki motiflerden hangisi yarı üsluplaştırılmıştır? Bulut Münhanî Goncagül Penç Karanfil 160 / 184 Hâtime tezhibi, yazma eserin neresinde bulunur? Sure başlarında Ortasında Sonunda En baş kısmında Metnin aralarında 161 / 184 Tezhip sanatının en parlak dönemi hangi yüzyılda yaşanmıştır? XII. yüzyıl XIX. yüzyıl XX. yüzyıl XIV. yüzyıl XVI. yüzyıl 162 / 184 Ulama (raport) desen özellikleriyle ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi doğrudur? Geometrik kurallara dayanır. Simetri ve tekrar yoktur. Alanı belirlidir. Nihayetsiz genişleme özelliği taşır. Başlangıç ve bitiş noktası bellidir. 163 / 184 Timur devri tezhibinin ikinci altın çağı, aşağıdaki hükümdarların hangisinin zamanındadır? Şahruh Hüseyin Baykara Şah İsmail Baysungur Uzun Hasan 164 / 184 Aşağıdakilerden hangisi Osmanlı devri Saray üslûbudur? İlhanlı Üslûbu Selçuklu Üslûbu Atâ Yolu Üslûbu Akkoyunlu ve Karakoyunlu Üslûbu Beylikler Üslûbu 165 / 184 Topkapı Sarayı Müzesi Sünnet Odası'nın dış cephesinde kullanılan çinilerin üslûbu aşağıdakilerden hangisidir? Atâ Yolu Kara Memi Sazyolu Baba Nakkaş Ali Üsküdârî 166 / 184 Ehl-i Hiref’in anlamı aşağıdakilerden hangisidir? Sanat Sahibi Kişiler Saray Sanatkârları Topluluğu Sanat Severler Saray Dışı Sanatkârlar Sanatı Koruyanlar 167 / 184 Münhaninin anlamı aşağıdakilerden hangisidir? Bir üslûpdur. Bitkisel çıkışlı bir motiftir. Bir alet ismidir. Bir boya çeşididir. Hayvansal çıkışlı bir motiftir. 168 / 184 Kılkalem kelimesinin anlamı aşağıdakilerden hangisidir? Kamış kalem Kalemtraş İnce cetvel Fırça Sivri çubuk 169 / 184 Tezhip sanatının kullanıldığı yerlerden değildir? Mushaflar Yazma kitaplar Hilyeler Murakka‘lar Halılar 170 / 184 Tezhip kelimesinin anlamı aşağıdakilerden hangisidir? Altınlamak Boyamak Renklendirmek Süslemek Bezemek 171 / 184 Fatih Sultan Mehmet devrinde hazırlanan yazma eserlerde görülen tezhip ------- olarak tanınır.Yukarıdaki cümlede boş bırakılan yeri aşağıdakilerden hangisi doğru şekilde tamamlar? Atâ Yolu Üslûbu Kara Memi Üslûbu Ali Üsküdârî Üslûbu Baba Nakkaş Üslûbu Sazyolu Üslûbu 172 / 184 I. DurakII. AşereIII. HizibIV. SecdeV. HamseYukarıdakilerden hangileri mushaf güllerinden değildir? I, II ve III I ve II II, III ve V Yalnız I II, III ve IV 173 / 184 Aşağıdakilerden hangisi tezhip sanatının kullanıldığı alanlardan biridir? Kalem işleri Hüsn-i hat levhaları Çiniler Kaftanlar Maden işleri 174 / 184 Fatih devrinde Topkapı Sarayı'nda kurulan nakkaşhanenin ilk sernakkaşı aşağıdakilerden hangisidir? Kara Memi Ataullah Efendi Şah Kulu Ali Üsküdârî Baba Nakkaş 175 / 184 Aşağıdakilerden hangisi durak çeşitlerinden biridir? Köşeli Sarmalı Pençhâne Zahriye gülü Hâtime gülü 176 / 184 Her devirde sevilerek kullanılan motif türü aşağıdakilerden hangisidir? Goncagül Hatâyî Hayvan motifleri Münhanî Çintemani 177 / 184 Aşağıdaki motiflerden hangisi dini eserlerde kullanılmaz? Dini eserlerde kullanılan motiflerden biri değildir? Çintemani Hayvan Bulut Penç Hatayi 178 / 184 Tezhip sanatında, temellük kitâbesi hangi sayfa bezemesinde bulunur? (Yazma eser tezhibinde, temellük kitâbesinin bulunduğu sayfa bezemesi aşağıdakilerden hangisidir?) Dîbâce Zahriye Hâtime Unvan Serlevha 179 / 184 Aşağıdakilerden hangisi tezhip boyası olarak kullanılan malzemelerden biri değildir? İs mürekkebi Üstübeç Zırnık Lapislazuli Yaldız Siyah: İs mürekkebi;Beyaz: Üstübeç (bazik kurşun karbonat);Lâciverd: Lâcivert taşı, lapislazuli;Mâi (mavi): Çivit-indigo;Mat kırmızı (surh, verminyon): Ham zencefre (civa sülfür);Parlak kırmızı: Lâl, kırmız böceğinin kurutulmuşundan yapılan ve yarı şeffaf özelliği olan mürekkep;Tuğla kırmızısı: Gülbahar (demir oksit);Sarı: Sarı toprak boyası (demir oksit);Sarı zırnık (arsenik sülfür);Turuncu: Kurşun oksit, sülüğen ( minyum);Altınbaş zırnığı;Yeşil: Sarı zırnık + lâhur çividi 180 / 184 Tezhip sanatının ana malzemesi nedir? Mühre El-taşı Motifler Altın Kılkalem 181 / 184 Aşağıdakilerden hangisi Türk tezyin sanatında kullanılan motiflerden biri değildir? Yaprak Goncagül Simurg Âhar Penç 182 / 184 Aşağıdakilerden hangisi Kara Memi’nin özelliğidir? XV. yüzyılda yaşamış bir mücellittir. XVIII. yüzyılda yaşamış bir sanatkârdır. XX. yüzyılda yaş amış bir müzehheptir. XVI. yüzyılda yaşamış ünlü bir hattattır. XVI. yüzyılda yaşamış, üslûp meydana getirmiş saray sernakkaşıdır. 183 / 184 Baba Nakkaş üslûbu hangi devirde ortaya çıkmıştır? XVI. Yüzyıl XIX. Yüzyıl Fatih Sultan Mehmed Devri Sultan II. Bayezid Devri Kanuni Sultan Süleyman Devri 184 / 184 Bahçe çiçekleriyle hazırlanan üslûp aşağıdakilerden hangisidir? Baba Nakkaş Üslûbu Sazyolu Üslûbu Ali Üsküdârî Üslûbu Pesend Üslûbu Kara Memi Üslûbu Puanınız 0% Ne düşünüyorsunuz? Anonim geri bildirim İncelemeye bakın Allah razı olsun! Geri bildirim gönder